Van wekelijkse social-update tot mediahit

Kennis met Dennis

UITDAGING

Binnen RauwCC gaan vrijwel constant appjes en slacks rond over de laatste trends en nieuwtjes op social media. Elke dag verandert er wel weer iets op één van de vele socialmediakanalen. De één kopieert de ander, nieuwe platformen worden de grond uitgestampt en andere toch maar opgeheven. Hoe houden we die ontwikkelingen optimaal in de gaten zodat we niks missen? En misschien nog wel belangrijker: Hoe delen we deze kennis op een vermakelijke manier met ons netwerk? Als we hier een concept voor opzetten, hebben we zelf een stok achter de deur om te blijven zoeken naar nieuwe ontwikkelingen én draagt dit bij aan onze positionering als socialmediakenners.

AANPAK

En toen was daar in juni 2018 ineens Instagram TV, ook wel IGTV. Een nieuw platform binnen Instagram waar je langere video’s kwijt kunt. Daar wilden we iets mee doen. Creative Dennis is onze absolute enthousiasteling als het gaat om het verzamelen van de laatste social-nieuwtjes. Daarnaast is hij niet bang om voor de camera te staan. Zo ontstond Kennis met Dennis. Een wekelijkse aflevering met daarin een update uit de wereld van social media. Gedurende de week worden interessante nieuwtjes intern rond gestuurd en opgeslagen. Op maandagochtend schrijven en checken we het script, zetten we de camera’s neer, en vaak nog tijdens Dennis zijn eerste kop koffie schieten we de aflevering van die week. Video-editor Nikki maakt er een snelle maar duidelijke aflevering van, en voilà! Een nieuwe aflevering van Kennis met Dennis.

RESULTAAT

Na overleg besloten we de afleveringen op álle socialmediaplatforms van RauwCC te delen. Want: onze doelgroep is juist ook op andere platformen te vinden! Met veel plezier neemt ons team elke maandagochtend een nieuwe aflevering op. De reacties zijn positief:

  • Zo kwam Dennis in het Jeugdjournaal om zijn voorspellingen voor 2019 uit te spreken

  • Op Facebook bereiken we zo’n 500 mensen per aflevering, op LinkedIn nog eens 500. IGTV zorgt voor een gemiddeld aantal views tussen 50 en 100. We merken over het algemeen dat IGTV nog niet heel veel gebruikt wordt. Opvallend is wel dat we zo’n 200 nieuwe volgers hebben gekregen sinds we deze serie begonnen. Nu lijken de aantallen misschien niet enorm, maar we merken dat we dicht op de doelgroep zitten

  • Kennis met Dennis kreeg tweemaal een mention op online marketing- en communicatieplatform Frankwatching: Deze bedrijven snappen IGTV en IGTV in 2019, waar blijven de Nederlandse bedrijven?

Tips voor of vragen aan Dennis of de andere makers van deze aflevering? Stuur ons gerust een e-mail!

500
Bereik per aflevering op Facebook
500
Bereik per aflevering op LinkedIn
200
nieuwe volgers op Instagram