Onze cases

Gerse projecten

Voor ‘u vraagt, wij draaien’ ga je maar naar een ander bureau. We denken graag mee, en nog liever tegen. Bovendien, we maken de dingen niet ingewikkelder dan ze zijn. En toch gaan we altijd voor inventieve, originele oplossingen. Daag ons gerust uit. Dan maken we als team, samen met de opdrachtgever, de tofste dingen.

why op z’n rotterdamst contentstrategie socialmediastrategie marcom design sprint corporate identity contentcreatie social media plan RAUWcc insights motion graphic videoproductie videobrochure inhakerworkshop webcast podcast online survey advertising employee advocacy focus sprint gif’s en stickers esther olofsson collab RAUWcc masterclass campagne virtuele merkambassadeur fotografie social filter

Met hart en handen

RAUWcc 💚 Handen van Humanitas

Handen van Humanitas is hét Rotterdamse netwerk van maatschappelijk betrokken bedrijven, die met hun hart en handen de kwetsbare doelgroepen van Stichting Humanitas ondersteunen. Tel daar RAUWcc bij op, het Rotterdamste bureau van de hele wereld en je hebt een match met een groen randje.

Bekijk dit werk

Offline relatiegeschenken die raken

U vraagt, wij draaien… de ideeënmachine aan!

Een van onze trouwste opdrachtgevers, Bouwend Nederland, trok bij ons aan de bel: ‘Kunnen jullie meedenken over een leuk en uniek cadeau om te schenken aan onze lidbedrijven die een jubileum vieren?’ Uitdaging, het moet zowel aansluiten bij de bouw- als bij infracollega’s.

Bekijk dit werk

Inhaken is meemaken

Een tipje van de sluier

Wat hebben Heineken, Hema en Albert Heijn gemeen? Ze zijn allemaal heel goed in inhakers. Zo’n lekker actuele socialmediapost, die precies op het juiste moment op je feed verschijnt. Hoe doen ze dat toch? En belangrijker: hoe kun jij dat ook doen?

Bekijk dit werk

Ik ben kapper

Trotse kappers in de schijnwerpers

We kregen van de Nederlandse kappersbranche de opdracht om aan iedereen te laten zien hoe creatief, sociaal en afwisselend het kappersvak is, om zo mensen te inspireren voor een carrière als kapper te kiezen.

Bekijk dit werk

De transport- en logistieke sector houdt Nederland draaiende

Maar hoe maken we dat zichtbaar?

De transport- en logistieke sector houdt Nederland draaiende maar dat is te weinig zichtbaar. Aan ons de opdracht een imagocampagne te bedenken die dat gaat veranderen. Waarbij Nederland de onschatbare bijdrage inziet die deze sector levert aan de economie en de samenleving.

Bekijk dit werk

Op naar net zero

Een duurzaamheidscampagne met échte impact

Dat duurzaamheid belangrijk is, dat weten we inmiddels allemaal wel. Maar hoe maak je de stap van bewustzijn naar actie? En niet alleen binnen je eigen bedrijf, maar juist ook daarbuiten, in je hele branche? Die vraag stelde bouwbedrijf Dura Vermeer aan ons. Het antwoord is ‘Op naar Net Zero’.

Bekijk dit werk

Schoolsport010

Meedoen is belangrijker dan winnen!

Al jaren stelt Schoolsport010 samen met de Rotterdamse scholen het ideale sportpakket samen om de leerlingen met plezier te laten bewegen. Omdat we zagen dat Rotterdamse scholen nog niet ervaren hoe groot dit initiatief eigenlijk is, mochten we groot uitpakken om de positionering van Schoolsport010 aan te scherpen en de merkwaarde te vergroten.

Bekijk dit werk

Lamb Weston Deepscreen

Een smaakexplosie in 3D

Lamb Weston wilde hun vernieuwende product op een net zo vernieuwende manier aan Nederland laten zien. En daar hielpen wij graag bij. Het resultaat: de nieuwe Lamb Weston Grill Fries komen op je af in levensecht 3D, vanaf schermen in het centrum van Rotterdam en bij Westfield Mall of the Netherlands.

Bekijk dit werk

Een oud fenomeen als inspiratie voor een nieuwerwets thema

De huisstijl voor het jaarthema van Dutch Media Week 2022

Ook in 2022 waren wij trotse partner van Dutch Media Week. Dit keer was onze rol groter dan ooit bij het jaarlijkse mediaspektakel in Hilversum. Een belangrijk onderdeel was het thema-ontwerp waar Remco zich helemaal in kon uitleven.

Bekijk dit werk

Buitengewoon Schoon

Een fraai gevalletje campagne voeren voor een betere leefomgeving

Op Goeree-Overflakkee hebben ze veel om trots op te zijn. Daar past een schone omgeving bij, en geen overlast door hondenpoep en zwerfafval. Dat is helaas wel aan de hand en bewoners storen zich eraan. Tijd om mensen bewust maken van de waarde van een schoon eiland. Daar kwamen wij in beeld.

Bekijk dit werk

De perfecte match tussen mens en merk

Employer branding voor Woonstad Rotterdam

Woonstad Rotterdam, een grote organisatie die vrijwel elke Rotterdammer kent. Maar niet de organisatie waar mensen aan dachten als ze een baan zoeken. Daar brachten wij verandering in.

Bekijk dit werk

Veiligheid is geen grap, behalve in deze campagne

Dura Vermeer

Veiligheid is het hotste item op de bouwplaats. Iedereen weet hoe belangrijk het is en toch gaat het nog te vaak mis. Wij legden de gevaren op ludieke wijze bloot.

Bekijk dit werk

Multi- en crossmediaal communiceren in tijden van nood

Bouwend Nederland

Met de campagne #doorbouwers liet Bouwend Nederland zien hoe er tijdens de coronacrisis doorgewerkt werd. Een knap staaltje community-building.

Bekijk dit werk

Een nieuw logo met historie

Bouwend Nederland

Soms ontstaat er binnen een organisatie het besef dat het best anders mag, moderner, meer gericht op de toekomst. De corporate identity van Bouwend Nederland, dé vereniging van de Nederlandse bouw en infra, was wel toe aan vernieuwing. Die bestond immers al sinds 2004.

Bekijk dit werk

Betere prestaties op papier? Een schrijftraining op maat!

DizzyData

Van goed naar beter: een update op taalkundig en tekstueel vlak voor Dizzy Data.

Bekijk dit werk

Een verhaal met ballen

Blauwhoed

Een motion graphic om de werkwijze uit te leggen: wie ze zijn, wat ze doen en waarom ze het doen zoals ze het doen. Over het idee achter projectontwikkeling, niet alleen het proces, maar vooral de meerwaarde die de mensen bij Blauwhoed leveren en het verschil dat ze maken.

Bekijk dit werk

Bouwen aan bekendheid onder jongeren. Hoe doe je dat?

Bouwend Nederland

Bouw- en infrabedrijven staan te springen om nieuw talent, maar steeds minder jongeren kiezen voor opleidingen in deze sector. Hoe laat je aan jongeren zien dat carrièrekansen voor het oprapen liggen in de bouw- en infrasector?

Bekijk dit werk

Glas in ‘t bakkie

NEDVANG

Hoe maak je Rotterdammers voor eens en voor altijd bewust van glasbakken in de regio en zorg je ervoor dat ze niet 50 maar 100 procent van hun verpakkingsglas in de glasbak gooien? Aan ons de taak om Rotterdammers in te laten zien hoe waardevol hun glas is.

Bekijk dit werk

Hoe krijg je de Rotterdammer weer in beweging?

Sportbedrijf Rotterdam

Door corona waren veel sportlocaties lange tijd dicht en zijn veel Rotterdammers minder gaan bewegen. Sportbedrijf Rotterdam wilde de stadsgenoot (weer) aan het sporten en bewegen krijgen: de Rotterdamse (ex-)sporters en sportliefhebbers die óf zijn afgehaakt gedurende corona, óf die weten dat sporten belangrijk is, maar net dat zetje in de rug nodig hebben.

Bekijk dit werk

Dé gastvrijheidsprijs van Rotterdam

Gemeente Rotterdam

Hoe zetten we die gastvrijheidsprijs in de markt? Nou, met een ananas! Logisch toch?

Bekijk dit werk

Nieuwe uitstraling met behoud van karakter

Plek Makelaars

Het aanbod van makelaars in Rotterdam is groot. Hoe zorg je er dan voor dat je opvalt in dit enorme landschap? Plek - voorheen vernoemd naar en vallend onder Namaco (Nation Makelaars Collectief) - was toe aan een nieuwe koers.

Bekijk dit werk

Keep it simple (stupid)

Nationaal MS Fonds

Hoe we in begrijpelijke taal een lastig verhaal uitleggen in een motion graphic.

Bekijk dit werk

Waarom? Daarom!

HJF Advocaten

Van waarom naar daarom. Het klinkt raar, maar dat is wel hoe je in de gehele breedte voor een op­dracht­ge­ver een veelheid aan werk ver­ant­woord kunt verrichten. Want pas als je weet waarom een or­ga­ni­sa­tie doet wat-ie doet, kun je naar resultaten toewerken die kloppen bij de kern­ge­dach­te.

Bekijk dit werk

Een virtuele medewerker inspireert echte collega's

Dura Vermeer

Lou de Bouwer vangt 165 jaar kennis en ervaring in één persoon en brengt digitalisering binnen Dura Vermeer tot leven. Dát is de kracht van een virtuele merkambassadeur.

Bekijk dit werk

Zo zet je werken voor Nederland op de kaart

Werken voor Nederland

De Rijksoverheid als werkgever, dat is een hele grote. Werken voor Nederland is de motor én het merk daarachter. Wij gaven de merkbeleving een boost.

Bekijk dit werk

Van 10k potentiële zeikerds naar 26k fans

De Maastunnel

De Maastunnel is de oudste tunnel van Nederland, wordt dagelijks door duizenden reizigers gebruikt en... was toe aan groot onderhoud. Daarom startte de gemeente Rotterdam met een grootscheepse renovatie en restauratie. En dát vereiste een sterk partijtje omdenken, vooral in de communicatie naar de Rotterdammers toe die op z’n zachtst gezegd ‘not amused’ waren met de plannen.

Bekijk dit werk

Een modieuze motion graphic

Dankzij een tijdloze designwet

Vraag aan ons: breng een nieuw platform in beeld met een motion graphic. Uitdaging: er was geen naam, laat staan een huisstijl. Daar lieten we ons toch zeker niet door te­gen­hou­den?

Bekijk dit werk

Zelfs met de muis was het ver.
Bakkie? BelGekopieerd! Bel dan! of mailGekopieerd! Mail dan! ons!

Cookies op onze website

RAUWcc gebruikt functionele, analytische en marketing cookies voor website statistieken en marketing. Meer uitleg.

Akkoord
Alleen functionele en analytische cookies
Translate