Amref Flying Doctors.
Twee maanden relevant inhaken

60 jaar, 60 dagen

  • Client

    Amref Flying Doctors
  • What we did

    Strategie, Copy, Design, Social Media , communitymanagement
  • The Team

    Premium Content & Design, Community & Copy, Strategie & Data

Uitdaging

Welke elementen uit 60 jaar ge­zond­heids­werk in Afrika belicht je in een sa­men­vat­ten­de campagne? Hoe vat je 60 jaar ge­schie­de­nis samen waarbij je ook nog me­de­wer­kers en donateurs wil bedanken, vragen wilt be­ant­woor­den en hoog­te­pun­ten wilt vieren? Zo dus. Onder de noemer #60ye­ars60­days keek Amref in 60 dagen terug op 60 jaar ge­zond­heids­werk in Afrika. RauwCC bedacht het concept en verzorgde de uitvoering van deze campagne op Facebook, Twitter en YouTube. Ook werd er onder be­ge­lei­ding van RauwCC een ‘wis­sel­ac­count’ opgezet op Instagram, waarbij elke week iemand anders het account beheerde.

Nederlandse content ook internationaal ingezet
[]

Deliverables

  • con­tent­stra­te­gie
  • concept
  • content (bedenken, maken, publiceren)
  • adverteren

Een kijkje achter de schermen:

Elke week nam iemand anders het Instagram-account over: van directeur tot fotograaf

Oplossing

Voor Amref stelde RauwCC de con­tent­stra­te­gie op waarmee 60 jaar ge­schie­de­nis werd samengevat. Binnen thema’s als ‘me­de­wer­kers vieren’, ‘mi­les­to­nes’ en ‘veel­ge­stel­de vragen’ belichtten we ver­schil­len­de aspecten van het werk van Amref. Na het opstellen van een con­tent­stra­te­gie ging RauwCC aan de slag met maken, co­ör­di­ne­ren en plaatsen van de content. Veel van de content, die origineel voor de Ne­der­land­se markt is gemaakt, is uit­ein­de­lijk ook in­ter­na­ti­o­naal ingezet. Op Instagram kregen (en krijgen!) volgers een kijkje achter de schermen van Amref. Elke week nam iemand anders het account over: van directeur tot fotograaf. Kijk mee!

Een contentstrategie om 60 jaar geschiedenis samen te vatten

Bereik per Facebook-post: gemiddeld 7.000 personen

Nieuwe pagina-vind-ik-leuks en meer volgers

Resultaat

Met de cam­pag­ne­vi­deo bereikte we op de eerste dag al 6,1 duizend (potentiële) fans van Amref. Dankzij sterke organische post en ad­ver­ti­sing zijn er per post tot wel 7,1 duizend mensen bereikt. Ook zijn 300 nieuwe pagina-likes ge­ge­ne­reerd en heeft het nieuwe Instagramaccount inmiddels ruim 360 volgers.  De cam­pag­ne­vi­deo is op Facebook en YouTube in totaal ruim 1600 keer bekeken.

Ook zijn hoog­te­pun­ten die tijdens de campagne plaats­von­den gedeeld, zoals het bezoek van de Keniaanse Peter Nguura tijdens het symposium 'It takes a woman to change the world' en de uitreiking van het eindbedrag van de Africa Classic.

De campagne is inmiddels ten einde en werd afgesloten met goed nieuws. Schrijf­ster Saskia Noort is de nieuwste am­bas­sa­deur van Amref Flying Doctors. Ge­fe­li­ci­teerd Amref en Saskia Noort! Wat een mooie start van nog tientallen jaren ge­zond­heids­werk.

Ook iets voor jou? Kom eens een bakkie doen!