Bouwend Nederland.
De ultieme 3D-experience

DE BOUW IN 360 GRADEN

  • Client

    Bouwend Nederland
  • What we did

    Animation, 3D-animatie, Copy
  • The Team

    Community & Copy, Premium Content & Design

Uitdaging

Bouwend Nederland, dé on­der­ne­mers­or­ga­ni­sa­tie voor de bouw en infra, zet zich met de campagne Je Gaat Het Maken in om scholieren en­thou­si­ast te maken voor een baan in de bouw. De bouw heeft onder de jeugd een weinig sexy imago, terwijl er juist daar keihard vernieuwd en ver­duur­zaamd wordt. Het aanbod van jobs alleen al is su­per­di­vers. Van architect tot BIM-modelleur, van bouw­plaats­me­de­wer­ker tot pro­ject­lei­der of om­ge­vings­ma­na­ger.

Maar hoe breng je dit aan de man? Op een op­lei­dings­beurs natuurlijk! En waarom dan niet meteen met iets wat jongeren meteen aanspreekt, zoals een 360-graden experience in 3D. Compleet met cardboard VR-bril als weg­ge­ver­tje. Goed plan! Echt iets voor RauwCC.

Hoe maken we werken in de bouw weer sexy?

Deliverables

  • 3D-animatie 
  • Video's
  • Socialmedia-campagne

Bouwend Nederland:

De bouw is cool and happening en deze experience brengt dat glashelder over.

Oplossing

RauwCC bouwde een 3D-omgeving in 360 graden waar de kijker in twee minuten wordt meegenomen op een reis door de bouw. Een reis langs tech­no­lo­gi­sche ont­wik­ke­lin­gen van nu én in de toekomst, hot topics als duur­zaam­heid en innovatie en een enorme di­ver­si­teit aan loopbanen. De bouw is cool en happening en deze experience brengt dat glashelder over.

De grootste uitdaging bij een 360-graden experience zit ‘m in spherical sto­ry­tel­ling. Omdat je vrij bent in waar je kijkt, is het lastig te sturen naar een aan­dachts­punt in de video. Daar moet in de script- en storyboard fase al rekening mee gehouden worden. In de animatie is het zaak de kijker te leiden door middel van aan­dacht­s­trek­kers. Zoals pijlen, kleuren of licht­bron­nen. Of je moet ervoor zorgen er op meerdere plaatsen tegelijk iets plaats­vindt.

De video werd vertoond op drie beurzen met ieder 12.000 bezoekers.

Het liep storm bij de stand en de reacties waren over­wel­di­gend!

Resultaat

De video werd vertoond op drie beurzen met ieder 12.000 bezoekers. Het liep storm bij de stand en de reacties waren over­wel­di­gend positief. Op de cardboard-brillen stond een webadres waar de video nog eens ervaren kon worden. Dit werd naderhand nog eens een kleine duizend keer gedaan. Een succesje onder de jongeren en daardoor hopelijk een nieuwe batch studenten in de bouwsector rijker.  Missie geslaagd!

Ook iets voor jou? Kom eens een bakkie doen!