Bouwend Nederland.
Bouwfanaat gezocht!

HOE VIND JE EEN RELEVANTE VLOGGER VOOR JOUW BRANCHE?

  • Client

    Bouwend Nederland
  • What we did

    Social Media , Content, Video, Strategie, Copy
  • The Team

    Strategie & Data, Community & Copy, Premium Content & Design

Uitdaging

Bouwend Nederland zocht een vlogger om toon­aan­ge­ven­de projecten op een leuke manier aan de jeugd te laten zien. Maar hoe vind je dé perfecte vlogger? Die ook nog eens perfect bij jouw or­ga­ni­sa­tie past? Precies. Door een vlogwed­strijd te or­ga­ni­se­ren.

Organiseer een vlogwedstrijd!

Deliverables

  • Vlogwedstrijd
  • Social media
  • Videocontent
  • Copy

Bouwend Nederland

Aan de vloggers om zich tot de laatste drie te knokken, een spannende strijd!

Oplossing

Om aan vloggers te komen moest de wedstrijd eerst bekendheid krijgen bij het grote publiek. En daarvoor was er meer nodig dan alleen de kanalen van Bouwend Nederland. Met de hulp van in­flu­en­cer­bu­reau Divimove schakelden we de winnaar van vorig jaar in: JohnQuote. Een bekende YouTuber onder de jeugd. Zijn bijdrage hielp om een organische boost te geven aan de campagne rond de vlogwed­strijd. Met diverse toffe video’s deed JohnQuote de promotie voor de vlogwed­strijd. Deze video’s zetten wij in op de so­ci­al­
m­e­dia­ka­na­len van Bouwend Nederland.

Dit leidde tot een reeks aan­mel­din­gen voor de wedstrijd, die in december zou beginnen. Aan de vloggers om zich tot de laatste drie te knokken, een spannende strijd dus. De laatste drie vloggers moesten een aantal opdrachten uitvoeren om hun vlogskills te bewijzen. Aan de hand van deze opdrachten koos een vakjury in februari de grote winnaar: Merna! Een en­thou­si­as­te vlogger die ook nog eens affiniteit met de bouwwereld heeft. Bouwend Nederland had een nieuw gezicht bin­nen­ge­sleept en Merna een on­ge­loof­lijk gave reeks aan vlogklus­sen.

Door de insteek van de campagne zorgden we ervoor dat er flink wat in­zen­din­gen waren van potentiële vloggers.

En dat is zeker gelukt!

Resultaat

Een groot bereik creëren was met deze campagne niet heel moeilijk. We bereikten met alle uitingen ruim 1,8 miljoen jongeren. De uitdaging zat 'm in jongeren vinden die niet zomaar willen vloggen, maar juist over de bouw. Door de insteek van de campagne zorgden we ervoor dat er flink wat in­zen­din­gen waren van potentiële vloggers. De vlogs van de finalisten waren eveneens een goede aanvulling op het bredere doel, namelijk: jongeren bekend maken met de veel­zij­dig­heid die de bouw te bieden heeft. En dat is zeker gelukt, aangezien we het organische bereik onder jongeren tussen de 18 en 24 flink zagen stijgen!

Ook iets voor jou? Kom eens een bakkie doen!