Kamer van Koophandel.
Waar de eighties en Facebook elkaar tegenkomen

Hoe zet je social in voor je hackathon?

  • Client

    Kamer van Koophandel
  • What we did

    Social, Design, Animation, Copy
  • The Team

    Community & Copy, Premium Content & Design

Uitdaging

De KVK or­ga­ni­seer­de in 2016 voor het eerst een hackathon. Het doel was om minimaal 200 hackers naar een event te krijgen waar coders en developers gekoppeld werden aan concrete challenges voor het be­drijfs­le­ven.

Hun uitdaging: aan de slag te gaan met data van onder andere het CBS, KvK, Google, Royal Flora Holland om tools en producten te bedenken voor Royal Flora Holland, Binnenstad Den Haag, Zilveren Kruis en The Hague Security Delta.

De uitdaging? Het event aandacht geven én zorgen dat voldoende hackers zich inschrijven.

Deliverables

  • Motion graphic
  • Facebookcampagne
  • Design

Kamer van Koophandel

Een motion graphic in jaren tachtigstijl én een Facebookcampagne moet de hackers richting Den Haag krijgen.

Oplossing

Om de doelgroep te bereiken bedachten en ont­wik­kel­den we een motion graphic in jaren tach­tig­stijl. Met ge­luids­ef­fec­ten en designs uit videogames die in die tijd populair waren, denk aan Tetris en Pac-Man.  

Deze zetten we cam­pag­ne­ma­tig uit in Facebook, ge­deel­te­lijk on­der­steund met ad­ver­ten­tie­bud­get. 

Van de deelnemers gaf 33 procent aan via social media van het event te hebben gehoord.

Missie geslaagd!

Resultaat

De social video bereikte op Facebook meer dan 20 duizend personen, met 260 reacties, op­mer­kin­gen en deelacties. Dat leverde 1.076 linkclicks op naar het online in­schrijf­for­mu­lier, hiervan was het merendeel (905) man. Uit­ein­de­lijk schreven ruim 200 deelnemers zich in, dat doel was dus gehaald. En het mooie, 33 procent gaf aan via social media van het event te hebben gehoord.

Ook iets voor jou? Kom eens een bakkie doen!