De kracht van je collega’s

Vergroot je zichtbaarheid met een LinkedIn-workshop van RAUWcc

De kracht van je collega’s

Vergroot je zichtbaarheid met een LinkedIn-workshop van RAUWcc

Een goede contentstrategie is hartstikke belangrijk - vinden we zelf, natuurlijk. En een sterk employer brand ook. Kunnen we allemaal voor je regelen bij RAUWcc. Maar zo’n strategie staat een stuk sterker als je ‘m niet alleen vanuit je bedrijfskanalen uitdraagt, maar je ook de kracht benut van je collega’s. Hoe dan? En wat hebben je collega’s daar zelf aan? Lees verder om erachter te komen hoe je van je werknemers ambassadeurs maakt met een LinkedIn-workshop van RAUWcc.

Uitdaging

Natuurlijk post je je prachtige content op je bedrijfspagina. Maar je kunt de zichtbaarheid van je bedrijf flink vergroten als je collega’s die content ook op hun persoonlijke profielen posten. Onze strateeg Manon Bode legt uit: ‘De algoritmes van social media-kanalen geven vaak voorrang aan posts van persoonlijke pagina’s ten opzichte van bedrijfspagina’s. Daarnaast volgen mensen sneller een mens met een vergelijkbare achtergrond of dezelfde interesses, dan een bedrijf.”

Posts van collega’s komen dus gelijk in een relevant netwerk terecht. Dat is al helemaal handig in het geval van Sportbedrijf Rotterdam, voor wie RAUWcc een nieuwe employer branding-strategie ontwikkelde. Sportbedrijf zoekt namelijk altijd naar nieuwe collega’s, en daarbij is het netwerk van je huidige medewerkers van groot belang.

Maar hoe krijg je je werknemers zover om over jouw bedrijf te posten op hun eigen pagina’s? Misschien hebben ze überhaupt weinig kaas gegeten van LinkedIn, of zien ze het nut er niet van in? Daar komt de LinkedIn-workshop van RAUWcc om de hoek kijken.

Aanpak

We werken in kleine groepen, met veel ruimte voor persoonlijke aandacht. Zo’n groep bestaat uit een mix van collega’s uit diverse afdelingen en lagen van de organisatie. In het geval van Sportbedrijf Rotterdam ging het om drie groepen van zeven tot acht mensen, van sportcoaches tot productspecialisten.

‘We beginnen bij de basis: wat is LinkedIn, hoe werkt het?’ vertelt Manon. Daarna gaan we praktisch aan de slag: ‘We helpen deelnemers hun LinkedIn-profielen aan te vullen en sterker te maken. Ook geven we uitgebreid advies over hoe deelnemers hun eigen professionele verhaal kunnen vertellen. We maken tijdens de workshop zelfs al een paar posts die deelnemers in de weken daarna kunnen delen.’

Want, zo zegt Manon: ‘Iedereen is een creator, iedereen is een expert in z’n eigen gebied. Met een smartphone kan iedereen content maken. Mensen moeten soms alleen nog beseffen dat ook zij een interessant verhaal te vertellen hebben over hun werk.’ Zo is een LinkedIn-workshop bij RAUWcc eigenlijk ook een workshop personal branding. Dat is winst voor je collega’s én voor je bedrijf.

En dat alles natuurlijk op z’n RAUWcc’s, aldus Manon: ‘Het is een serieuze workshop, maar er is ook ruimte voor een goeie grap. Je leert veel, maar ondertussen heb je ook gewoon een gezellige ochtend of middag met je collega’s. Dat vind ik belangrijk, dat het ook een leuke ervaring is.’

Resultaat

‘Aan het einde van de workshops zien deelnemers echt de toegevoegde waarde van het posten over hun werk op hun eigen LinkedIn’, ziet Manon. ‘Dat komt ook doordat we veel goede voorbeelden kunnen laten zien van mensen van onder andere Sportbedrijf Rotterdam, NVM en Camozzi, die onze tips hebben opgevolgd. We tonen gelijk aan wat dat oplevert aan engagement.’

Door van je medewerkers ambassadeurs te maken, wordt je content duurzamer en je bereik groter: ‘Je investeert in je merk, je investeert in je medewerkers, en dat verdient zich allemaal terug in de resultaten. Wij geloven echt in de kracht van je collega’s.’

Zelfs met de muis was het ver.
Bakkie? BelGekopieerd! Bel dan! of mailGekopieerd! Mail dan! ons!

Cookies op onze website

RAUWcc gebruikt functionele, analytische en marketing cookies voor website statistieken en marketing. Meer uitleg.

Akkoord
Alleen functionele en analytische cookies
Translate