Dura Vermeer.
Lou de Bouwer brengt digitalisering tot leven

Een virtuele medewerker inspireert echte collega's

  • Client

    Dura Vermeer
  • What we did

    Strategie, Concept, Content, Copy, Motion Graphic, Video, 3D-animatie
  • The Team

    Strategie & Data, Community & Copy, Premium Content & Design

Uitdaging

 

Dura Vermeer stond voor de uitdaging om haar focus op digitalisering voor iedereen concreet en inspirerend te maken. Met meer impact, te beginnen bij de eigen medewerkers. Die rol hebben we toebedeeld aan een virtuele merkambassadeur: Lou de Bouwer. Iemand die mensen kan bereiken. Een moderne mascotte die anderen laat ervaren wat belangrijk is. Lou de Bouwer vangt 165 jaar kennis en ervaring in één persoon. Een vrolijke robot die ambitie en traditie tot leven brengt en de bouwsector inspireert.

Lou de Bouwer vangt 165 jaar kennis en ervaring in één persoon
[]

Deliverables

  • Strategie
  • Origin story
  • Karakterschets, van tekening op papier tot 3D-model
  • Contentstrategie + invulling rubrieken, zoals interviews tussen Lou en medewerkers van Dura Vermeer
  • Produceren van content
  • Lanceringsvideo
  • Interne en externe lancering
  • Opzet social kanalen

Dura Vermeer

Lou kijkt onbevangen naar de toekomst en durft een statement te maken

Oplossing

In het najaar van 2021 startte Lou bij Dura Vermeer. Lou is een vrolijke virtuele bouwbot die niet alleen de digital twin van de ultieme Dura-collega is, maar veel meer doet. De nieuwste medewerker van Dura Vermeer is van alle markten thuis. Lou is de inspirator en zelf een goed voorbeeld van wat er mogelijk is met digitalisering. De bot laat zien wat kan en gidst de collega’s door de toekomstplannen en langs de trends, binnen en buiten Dura Vermeer. Door Lou’s digitale voorkomen is er geen grens aan de mogelijkheden. Lou zoekt de randjes op daar waar een echte medewerker dat (nog) niet goed durft. Bijvoorbeeld in een blog of een post op social media.

Lou kijkt onbevangen naar de toekomst en durft een statement te maken. Dit is precies wat Dura Vermeer zocht. Lou is een echte professional. Maar, van een flauwe woordgrap is de bouwbot zeker niet vies. Net zo goed is hij - of zij, Lou is genderneutraal - sportief en duurzaam. Het kan allemaal. Dat zijn zo de voordelen als je alleen virtueel bestaat.

Resultaat

Dura Vermeer loves Lou en Lou loves Dura Vermeer! Het maakt de collega’s niet uit of Lou digitaal is of niet. Lou is gewoon een collega. Wat begon als een kleinschalige pilot voor een nieuw intranet liep uit tot een vervroegde lancering op social media. Daarna ging het snel. Dit zorgde ervoor dat Lou:

  • meer dan 400 connecties op LinkedIn heeft*
  • meer dan 130 volgers op Instagram heeft*
  • onderwerp van gesprek was in het Social Hour tijdens de Dutch Media Week
  • in een artikel verscheen bij Emerce
  • ook te zien is in hét vakblad van de bouw- en infra: Cobouw

Lou is nog maar net begonnen bij Dura Vermeer, maar er staat de bouwbot een hele carrière te wachten. Benieuwd wat hij allemaal beleeft? Volg Lou dan zeker op LinkedIn of Instagram!

* Cijfers geüpdatet tot en met 16 maart 2022.

 

Ook iets voor jou? Kom eens een bakkie doen!