Stichting Social Media Week Holland.
De krachten gebundeld

#SMWNL 2020

  • Client

    Stichting Social Media Week Holland
  • What we did

    Contentmanagement, Fotografie, Copy, Design, Videoproductie, Scripts
  • The Team

    Community & Copy, Premium Content & Design, Strategie & Data

Uitdaging

Dit jaar was de eerste editie van: ‘#SMWNL joins Dutch Media Week’. Social Media Week Holland is hét kennisevenement voor communicatieprofessionals in de B2B-en B2G-sector voor de Benelux. Dit jaar leverde #SMWNL een eigen bijdrage aan het programma van Dutch Media Week, binnen vijf dagthema’s. Maar hoe doe je dat? Een fysiek event van twee dagen omzetten in een online event en dit tóch leuk en succesvol maken? Waar veel evenementen wereldwijd door COVID-19 niet door gingen, greep Social Media Week Holland de kans om zich aan te sluiten bij een organisatie met eenzelfde opvatting, namelijk Dutch Media Week.

Social Media Week Holland greep de kans om zich aan te sluiten bij een organisatie met eenzelfde opvatting
[]

Deliverables

  • contentkalender
  • contentmanagement
  • fotografie
  • persberichten

Maarten Reijgersberg

Omdat corporate communicatie steeds menselijker en persoonlijker wordt, denk ik dat het interessant is om ook een virtual ambassadeur in te zetten.

Oplossing

Allereerst keken we naar de mogelijkheden en hoe een fysiek event omgezet kon worden naar een online live-event. Hieruit is het idee geboren. De krachten van Social Media Week Holland en Dutch Media Week werden gebundeld en ‘#SMWNL joins Dutch Media’ Week was een feit. Vorig jaar waren er in twee dagen tijd in meerdere zalen diverse sprekers te gast met inspirerende verhalen. De bezoekers werden twee dagen lang ondergedompeld in de wereld van storytelling en konden zich aansluiten bij het ruime aanbod van sprekers, interessante workshops en leuke netwerkborrels. Een uitgebreid programma dus, met veel opties. Dit jaar ging dat net even anders. Alle sprekers waren dit jaar via livestreams te volgen en een netwerkborrel zat er helaas niet in. Via het platform van Dutch media Week en vanuit onze eigen livestream-studio keek men vijf dagen lang mee naar alle toffe sprekers.

Resultaat

In vijf dagen tijd zagen we 15 sprekers. Alle keynotes, interviews en paneldiscussies waren via livestreams te volgen vanuit Rotterdam, Hilversum en Den Haag. Ook was er een fysiek dagprogramma voor zakenleven en studenten bij Beeld en Geluid Den Haag. Er waren interessante gesprekken over influencermarketing en de enige ‘echte’ virtuele influencer Esther Olofsson gevoerd. Maar ook bijvoorbeeld een superleuke én grappige sessie over LinkedIn met Steven Kazan en Jamie Kames: Hoe combineer je succes en komisch op een zakelijk platform? Deze en nog veel meer leerzame onderwerpen kwamen aan bod. Dat dat een goede keuze was bleek wel uit de cijfers. De #SMWNL Social Hours trokken 1.621 kijkers, de Kennis met Dennis Specials 1.434 en tijdens de #SMWNL Student Night keken er 320 live mee. En dat zijn cijfers die niet onder doen voor het live-event dat we gewend waren. Zo kan het dus ook!

Ook iets voor jou? Kom eens een bakkie doen!